شرایط مرجوعی کالا

با توجه به قوانین و مقررات تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران، کلیه کالاها تا ۷ روز پس از تحویل، دارای فرصت مرجوعی می‌باشند و هر گونه نقص فنی به علت اشکال تولید و یا بسته بندی، بدون قید و شرط پذیرفته خواهد بود.‌
استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:
–  اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا، به مفیدا اطلاع داده شود.
–  لازم است شیشه و یا بسته بندی اصلی و  جعبه محصولات تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
–  استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به مفیدا بازگردانده شود.
–  برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد:
– وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات مشتریان مفیدا از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل نوع یا مشخصات درج شده روی بسته بندی، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
–  عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به مفیدا بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش‌کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد؛
– آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات مشتریان مفیدا از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به مفیدا بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمی‏شود. بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود؛
لازم به ذکر است محصولات فاسد شدنی به دلیل لزوم حفظ شرایط حمل و نگهداری خاص از این قاعده مستثنی هستند، و به هیچ وجه مرجوع یا تعویض نمی‌شوند. ( مگر اینکه حداکثر 24 ساعت از پس از دریافت به مفیدا اطلاع داده شده باشد.)
توجه بند ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
توجه بند ۲: حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است (سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود.)
– اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد خدمات مشتریان مفیدا (شماره تلفن 09393030688) اطلاع داده شود.
– اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷ روز‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات مشتریان اطلاع دهد.
– با استناد به “توجه بند ۱” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته‌بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد مفیدا باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت مفیدادر قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
کالا را چطور ارسال کنید؟
– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان خدمات مشتریان مفیدا تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات مشتریان مفیدا جداً، خودداری کنید.
– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب ‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید).
– درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس Info@mofida. ir ایمیل کنید.
– در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز اقدام کنید. در صورتی که برخی از شهرها پست پیشتاز را نمی پذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید.
– اگر ساکن مشهد هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل‌گرفتن کالا، با مفیدا تماس بگیرید.
– از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.
– بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید.
خراسان رضوی، مشهد، بلوار فرامرز عباسی، فرامرز عباسی 38، پلاک
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
– اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات مشتریان مفیدا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده مفیدا است.
– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به مفیدا ارسال شود. همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس Info@mofida. ir ایمیل شود
– در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان مفیدا، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
پس از رسیدن و دریافت کالا توسط مفیدا، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
– کارشناسان خدمات پس از فروش مفیداایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. پس از بررسی موارد مطرح شده توسط کارشناسان مفیدادر صورت تایید ایراد کالا وجه به حساب شما مرجوع میشود و در صورت عدم تایید، کالا به شما بازگردانده میشود.
– اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و مفیدا در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا – درج شده در فاکتور – به مشتری را می‌پذیرد.
– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط مفیدا، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.
– کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط هیلتی هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تایید ایراد کالا ، به طور میانگین ۷۲ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی مفیدا تلاش خود را به کار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
پس از تایید ایراد کالا ، مرجوع وجه طی ۷ روز کاری صورت می پذیرد. لطفا توجه فرمایید که مبلغ تنها به حسابی بازگردانده خواهد شد که پرداخت اولیه از آن انجام شده است.
– ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات مشتریان مفیدا است.
چطور درخواست خود را جهت مرجوعی کالا به شما اطلاع دهم؟
لطفا توجه فرمایید که در صورتی که خرید به نام شرکت حقوقی باشد، ارسال درخواست کتبی با سربرگ شرکت الزامی است. از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:
– پیام خود را در صفحه “تماس با ما”، ارسال کنید.
– با شماره تلفن 09393030688 خدمات مشتریان مفیدا تماس بگیرید.
توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روش‌های بالا الزامی است.
نمایندگی:
مفیدا، به جز فروشگاه‌های ذکر شده در وب سایت ،در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به خدمات مشتریان مفیدا اطلاع دهید.

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!