پر لیمو عمانی

پر لیمو عمانی از خشک کردن پرهای لیمو ترش مرغوب به دست می آید. لیمو عمانی (لیمو امانی) به عنوان ادویه و چاشنی در آشپزی ایرانی، عمانی و کشورهای خلیج فارس استفاده می شود. پر لیمو را می توان راحت در غذا استفاده کرد و دیگر نگرانی بابت تلخی و جداسازی پوست لیمو نداشت.

خواص پر لیمو:

لیمو عمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

خواص دارویی و درمانی پر لیمو:

۱. تندرستی قلب و عروق

پتاسیم بالای موجود در لیموعمانی به درمان فشار خون بالا کمک کرده و با تقویت عضلات قلب، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

۲. سلامتی معده و دستگاه گوارش

لیموی سیاه افزایش اشتها را بدنبال دارد، باعث درمان ناراحتی های معده می شود و با بهبود حرکات روده ی بزرگ، موجب پیشگیری و درمان یبوست و اسهال می باشد.

۳. سم زدایی روده ها

لیموعمانی سرشار از ویتامین C است و به دلیل خواص ضد میکروبی به سم زدایی و پاک سازی روده ها کمک می کند.

۴. پیشگیری از سرطان

باعث کاهش سلولهای سرطانی و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

عفونت های ویروسی موجود در بدن را کاهش می دهد.

۶. منبع ویتامین D

مقادیر بالای ویتامین D لیمو سیاه٬ باعث تقویت استخوان ها می شود و مانع ابتلا به بیماری پوکی استخوان می شود و همچنین به تقویت عضلات و دندان ها کمک می کند.

۷. تقویت سیستم ایمنی زنان

ویتامین C لیمو عمانی به تقویت سیستم ایمنی زنان پس از زایمان کمک کرده و موجب کاهش خستگی و کمبود انرژی آن ها می شود.

طبیعت و مزاج لیمو عمانی سرد و خشک می باشد. لیمو عمانی سرشار از ریبوفلاوین، فولیک اسید، ویتامین C ، ویتامین D ، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

پر لیمو عمانی در انواع غذاها و دم نوش ها کاربرد دارد و طعمی خاص و دلنشین به آنها می دهد. شما می توانید در صورت تمایل پر لیمو عمانی را از فروشگاه اینترنتی مفیدا تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!